Musik är en konkurrensfaktor

Förändrat beteende hos konsumenten ställer nya krav på företagen

Få personer har kunnat förutspå den förändring som skett under sista åren när det gäller hur vi konsumerar musik.

Inte ens branschen själva var förberedda på den förändring vi nu ser. Konsumenten har förändrat sitt sätt att konsumera musik. I takt med detta har också intresset för musik ökat och idag är kunderna medvetna och betydligt mer kräsna. Detta kommer att ställa allt högre krav på företagare som driver kommersiella verksamheter som restauranger, butiker, gym, köpcentra och bowlingarenor för att nämna några. Musik har blivit en del av hur företagets identitet uppfattas.

Alla som provat att spela cd-skivor eller mp3 filer i sin verksamhet vet att det är oundvikligt att för lugn musik kommer på fredag kväll och för tuff musik på måndag förmiddag. Det påverkar trivseln och försäljningen. Det krävs kunskap och tid för att styra musik, tid som sällan avsätts trots goda intentioner. Det är därför vi erbjuder musikkanaler som är anpassade för olika typer av verksamheter och olika typer av företagsgrupperingar. Musik som anpassar genre, tempo och intensitet till tiden på dagen, veckodagen och säsongen. Vi på MusicPartner älskar musik och vi har en mission. -Rätt musik, vid rätt tillfälle och i rätt volym.

Lycka till med dina affärer!


Fredric Stenweth
Vd, MusicPartner

Meny
Intresseanmälan
Musik skapar attityder till varumärket