Referenser

Löfbergs Lila Arena

När Löfbergs Lila Arena skapades gick vi i bräschen för att bygga en arena i privat regi. Att äga sin egen arena har varit en succéfaktor och verksamheten har utökas från hockey till både konserter och mässor. Idag är vi en multiarena och lokalt är vi inte längre en anläggning med bidrag från kommunen utan genererar en positiv effekt på skatteintäkterna. Sedan arenans tillkomst har vi konstant förfinat vårt erbjudande. Resultatet av det arbetet är att omsättningen har ökat med mer än 100%. Vår målsättning är att ligga i utvecklingens framkant.

Musik är en viktig del av vår arena. Vi har presenterat världsartister som Elton John, Rod Stewart, Dolly Parton, Bob Dylan och John Fogarty. Och vi använder också musik för att skapa olika atmosfärer vid olika tillfällen för besökaren. Genom kontakter i mitt arbete fann jag MusicPartner och de hade uppnått resultat som är i linje med det jag vill uppnå i vår arena.

Vi använder idag olika musikkanaler från MusicPartner beroende på vad som sker i arenan, och resultatet måste upplevas. Vi ser en klar skillnad mot tidigare. Både under dagtid då vi serverar lunch och i samband med konserter eller matcher förstärker vi den glädje och förväntan som besökaren har. Det blev så bra som vi trodde.

Funderar du på att utveckla din produkt med musik så rekommenderar jag er starkt att prova. Vi är supernöjda.

Lennart Åhs, Arenachef, Löfbergs Lila Arena

TeliaSonera

I vår nya konceptbutik vill vi ta butiksupplevelsen till nästa nivå. Butikskonceptet är framtaget för hela Norden och butiken kommer att utvärderas under hösten. Framför allt tar vi utgångspunkt i försäljningen och musiken har en viktig funktion. Dels ska musiken understödja att våra väntande kunder är mer aktiva än tidigare och att personalen gör fler avslut. Och dels ska den skapa nyfikenhet och kännas sofistikerad hos våra utvalda kundgrupper. Samtidigt får musiken inte störa någon i den breda kundgrupp vi ändå har. Jag är imponerad av hur dom fått ihop dessa målbilder och samtidigt fått det att låta "vi".

Anna Bladström, ConceptManager Store Development, TeliaSonera Stores Sweden

Choice Hotels

Hotellen inom Clarion Collection har alla en egen historia som återspeglas i inredning och detaljer. Musiken måste därför sammankoppla gästens intryck av historien och den moderna standard vi står för. Vårt musikkoncept är uppbyggt av tidlösa singer/songwriter artister med personliga röster som varvas med modern nordisk lounge, utan trummor till frukost med med trivsam takt till incheckningen på eftermiddagen.

Systemet är driftsäkert och ger en härlig miljö både för gäster och personal.

Robert Wilhelmsson, driftsdirektör, Clarion Collection

Helmia Bil - Karlstad

Snö of Sweden - Östersund

Ska man spela musik i sin mässmonter? En befogad fråga då intrycken är många för mässbesökaren under dagen. Rätt använd förstärker musiken lugnet som gör att kunderna kan fokuera på sortiment och order. Snö of Sweden satsade på musik och vann priset som bästa monter under Formex 2009.

"Rätt musik med medveten timing hjälpe oss till att skapa en känsla för vad konceptet SNÖ of Sweden står för och förstärkte kundernas intryck av vårens nya kollektion" säger Linda Andersson, Marknadskoordinator på Snö of Sweden.

GenkiCenter - Bollebygd

Jag var till en början skeptiskt att köra en streamad radiokanal. Man har ju lyssnat på streamade radiokanaler som krånglar. Detta har vi med Musicpartner inte märkt av en sekund sedan starten. Musiken är en perfekt blandning till vårt träningscenter. Där vi har tre zoner; Övervåning med vanlig accepterad musikstil, undervåning med enbart rock och massage med relax. Responsen från medlemmarna har vart bra, inte minst att klagomål knappt finns längre. Att erbjuda musik för alla är omöjligt, dock har MusicPartner gjort det omöjliga möjligt. Den tiden och stressen vi sparar in nu, där vi inte behöver leta cd-skivor, ändra musik till högre tempo en viss tid etc är guld värt för mig och mina anställda.

Att de sedan har den bästa servicen av alla leverantörer vi handlar med, gör inte saken sämre. Jag kommer fortsätta som kund och rekommenderar vidare det till andra.

Vid pennan! Jonas Granlund, VD och ägare av GenkiCenter

Elite Hotels - Växjö

I centrala Växjö ligger Elite Stadshotellet. Det är ett pampigt och vackert hotell som andas gamla anor. Som vår gäst blir du alltid väl omhändertagen på bästa sätt av vår kunniga och vänliga personal. Att bo hos oss är något annat än att bara ta in på hotell. Vi vill ge dig en totalupplevelse och förmedla en känsla av tradition, kvalitet och flärd.

Tack vare MusicPartner så vet vi att musiken 365 dagar om året uppfattas som välkomnande och ger den känsla av kvalitet och flärd som vi vill uppnå. Vi valde MusicPartners musikkanaler för både vår hotellfoajé och vår restaurang. Inför julen är vi extra glada att slippa leta fram våra gamla julskivor, det sköter MusicPartner via sin musikkanal.


Claes Pettersson
Hotelldirektör, Elite Stadshotell Växjö

Meny
Intresseanmälan