Nya konceptbutiken tar butiksupplevelsen till en ny nivå.
"I vår nya konceptbutik vill vi ta butiksupplevelsen till nästa nivå. Butikskonceptet testades under förra året där tagit utgångspunkt i försäljningen och musiken har haft en viktig funktion i det arbetet. Dels ska musiken understödja att våra väntande kunder är mer aktiva än tidigare och att personalen gör fler avslut. Och dels ska den skapa nyfikenhet och kännas sofistikerad hos våra utvalda kundgrupper. Samtidigt får musiken inte störa någon i den breda kundgrupp vi ändå har.
Jag är imponerad av hur dom fått ihop dessa målbilder och samtidigt fått det att låta "vi" säger Anna Bladström, ConceptManager Store Development, TeliaSonera Stores Sweden.
"Vi är glada över beslutet att musiken ska vara en del av Telias butiksmiljö och det har varit ett fantastiskt roligt projekt att ljudsätta ett företag som nästan alla i landet har en relation till. Det ställer självklart stora krav, men med den erfarenhet vi har är detta ett projekt som passar oss som handsken. Det har varit många målbilder att ta hänsyn till, men vi är riktigt nöjda över resultatet" säger Fredric Stenwreth, vd för MusicPartner.