Support - Hantera din utrustning

Information till dig som uppgraderat till Windows 10

Har du uppgraderat din dator till Windows 10? Då vill vi uppmärksamma dig på följande saker:

Vår musiktjänst fungerar med Internet Explorer 7 eller senare version samt Windows Media Spelare version 9 eller senare. Båda är standard programvara i Windows.

OBS: Har du uppgraderat till Windows 10?
Vi vill informera att vår musikspelare fungerar ej med Microsoft Edge, utan endast vanliga Internet Explorer.

Vart hittar jag vanliga Internet Explorer?

När du uppgraderat till Windows 10, finns Windows Edge som förvald webbläsare. Vår musiktjänst fungerar endast med vanliga Internet Explorer.

Gör såhär:
1. Öppna Windows sökfunktion. (T.ex. genom att använda Windowsknappen + Q).
2. Skriv in ie i sökfältet
3. Internet Explorer - Skrivbordsapp dyker då upp.
4. Högerklicka
5. Välj "Fäst på aktivitetsfältet" Eller "Fäst på startmenyn"
6. Starta Internet Explorer och logga in som vanligt på www.musicpartner.se

Jag använder Internet Explorer men det fungerar fortfarande inte?

Om du använder Internet Explorer men har fortfarande problem att starta vår musiktjänst rekommenderar vi att återställa webbläsaren genom att följa dessa steg:

1. Öppna Internet Explorer
2. Öppna verktyg. Högst uppe till höger i webbläsaren
3. Internetalternativ
4. Tryck på fliken Avancerat
5. Längst ner på sidan finn knappen "Återställ"
6. Tryck på den och bocka även i rutan som dyker upp.
OBS: Observera att alla sparade lösenord försvinner vid återställning.
7. Starta om datorn
8. Öppna Internet Explorer och logga in på www.musicpartner.se

Manualer och annat bra att ha

På denna sida finns information om hur du hanterar den utrustning som vi levererat till dig. Bra att ha när du installerar eller om något inte fungerar som det ska.

 
 

Egen utrustning?

När det gäller frågor om din egen utrustning som din dator eller din ljudanläggning, hänvisar vi till den som levererat denna till dig.

Fjärrsupport 

Vid anmodan från MusicPartner använd denna länk: